måndag 2 februari 2009

Kvinnor kan

Har inte gjort något speciellt idag. Har haft Maya ledig idag,kan säga att jag är en mästare på pippi och bolibompaspelet nu. Ett tips till er som har små barn runt fem,dom spelen är verkligen att rekommendera.
Pratade med en gammal kompis idag. Har inte hörts nu på ett tag. Blir ju så ibland när de är så många saker runt omkring. De var ett trevligt och ledsamt samtal. Fick höra att hon blivit ensamstående med sina tre barn. Shit vilket jobb tänker jag när jag hörde de. Den äldsta är fem, mellersta tre och den lilla är fyra månader. Vart får man styrkan och kraften ifrån. Verkligen beundrandsvärt. Jag undrar vad som händer med mansfolket i dagens samhälle. (ska inte skylla på alla män,finns dom som är bra oxå)men antalet verkar vara väldigt få.
Tycker alla ensamstående borde ha en stor eloge för allt jobb detta nu kräver. Hoppas jag inte hamnar där igen. Nu vet jag att de är sant de som gud påstår "Gud skapade först mannen och sedan sa han, bättre kan jag och skapade kvinnan.

1 kommentar:

  1. Åh stackars din vän :( kan inte vara det lättaste...
    Lider med henne!!!

    men ordspråket gud påstår stämmer ju klockrent :) så e det bara!!!

    kramar

    SvaraRadera