fredag 5 december 2008

Ris och Ros

Jag börjar med de som är positivt,, Maya verkar ha fått en ny dagis plats här i Staffanstorp. Kommer bli skönt att slippa åka in till Malmö med buss varje dag.
Tyvärr tycker inte min lilla dotter detta ska bli kul. Hon grät i en timme när jag berättade för henne om att hon ska byta dagis. Som mamma känns detta verkligen pain i hjärtat. Men har verkligen funderat nu i förmiddags och hur jag än vänder och vrider på de får jag det till rätt beslut.
Jag tror detta blir en jätte stor förändring för henne men att de kommer bli bra i slutändan,,
Dagens ris går ju till min arbetsgivare som glömt skicka in min sjukanmälan till försäkringskassan. Blir såå trött, när jag inte är sjukskriven då glömmer hon att friska mig, när jag väl är sjuksriven glömmer hon att sjukanmäla mig. Hur tänker hon liksom???Kan de bli mer förvirrat??
Nu i eftermiddag är de dags för årets lussebak. Får återkomma med hur de går,,,,

1 kommentar:

  1. Min kära dotter,
    det är svårt att flytta sitt barn från det dagis barnet har haft sedan 1-årsåldern.Naturligtvis är hon olycklig över ditt beslut men jag,som är mormor till Maya, vet att hon kommer att trivas. dessutom kan du ju inte åka till Malmö med buss till dagis med den nya bebisen. Maya fixar detta även om det kanske tar lite tid. Tänk på att hon måste få lov att sörja...
    Jag kan bara stödja dej i detta beslutet och det gagnar lilla Maya också. Hon slipper vara på dagis så många timmar som hon är nu, eller var när du arbetade/Mamma

    SvaraRadera