fredag 19 december 2008

"Pappa" roll




De finns pappor som skulle göra vad som helst för sina barn, pappor som vill men av någon anledning inte kan träffa sina barn sen finns där dom pappor som verkligen skulle göra allt för att slippa sina barn. Min dotters pappa är en sådan "pappa" som inte hört av sig eller träffat sin dotter på ett år. Därför är de nu mycket plågsamt att få ett sms där de står "skulle gärna vilja komma o lämna en julklapp till min dotter". Vad då dotter??? Han bryr sig ju inte om henne alls. Har träffat henne ca 5 ggr under hennes livstid. Men bara för de är juletid nu ska han leka big daddy. Jag verkligen avskyr honom.Fattar han inte att han bara sårar henne gång på gång genom att dyka upp som gubben i lådan. Ska ju även lägga till att han har en dotter till som är sju år som han träffar regelbundet. Förstår inte hur man kan göra sådan skillnad. Jag vet ju att detta är en julklapp som hans flickvän har valt och sen är de en julklapp ifån "farmor". Känns ju dumt att skriva farmor med tanke på att hon aldrig velat träffa Maya. Man kan säga att där finns inget intresse. Inget alls på fem år att få träffa sitt barnbarn.
Jag känner att jag vill igentligen inte träffa honom. Men nånstans måste jag ju. Maya är liten nu och förstår inte men även hon blir äldre och kommer ha många frågor och funderingar. Då vill inte jag vara den som har hindrat honom från att träffa henne. Jag får helt enkelt svälja stoltheten. Men jag ska villigt erkänna att de tar emot. De känns i mamma hjärtat. Men jag hoppas att när hon blir vuxen att hon förstår då vem de är som verkligen bryr sig och vem de är som tagit hand om henne.
Dagens fundering, kan man verkligen köpa sitt barn genom en leksak för att stilla sitt eget samvete????? Tydligen så kan man de,,,,

"Giving up doesn't always mean you're weak. Sometimes it just means you're strong enough to let go"...

2 kommentarer:

  1. sorgligt men sannt. Stackars lilla Maya..

    SvaraRadera
  2. Är det din dotter på bilderna? GUD SÅ SÖTTT!!

    SvaraRadera