fredag 14 november 2008

Bebis sugen


Regnet de bara öser ner här i Staffanstorp. Idag blir de inomhus sysselsättning.
Var hemma hos broren igår för att leta rätt på Mayas gamla bebis kläder. Med hjälp av min snälla pappa var dom hittade på några minuter. Där fanns en stor låda med dom mindre kläderna och tre säckar med lite större. Tänk vad mycket jag har sparat och tur är väl de.Nu slipper jag köpa så mycket nytt i de minsta. Vilken syn de var att öppna lådan med dom allra minsta kläderna. Så smått. Kan inte fatta dom är så små från början. Jag var helt till mig. Maya likaså,,, hon kunde knappt tro att hon hade haft på sig dessa mini kläder.
Tänk att tiden går så fort och att dom växer i sådan fart. Nu blir de till att sortera ut de som är för flickigt. De sägs ju denna gången att de ska bli en liten pojke. Men jag har ändå en konstig känsla som säger mig att man kan aldrig vara riktigt säker. Dom kläderna som blir bort sorterade kommer hamna i förrådet och sen när vi verkligen ser att de blir en prins kommer dom säljas på blocket. Man kan ju inte säga annat än att jag längtar nu.Nu är det 13 hela veckor kvar. Känns som en hel evighet. Men den som väntar på något bra,,,,,,,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar