lördag 15 november 2008

Julstress


Va på Ikea idag för att inhandla en stackars pall. Shit vad mycket folk där va och vilken jul stress.

Fy sjutton alltså!! Fullt förståeligt att svenskarna blir knäckta av julen...

Förutom att man ska slita på jobbet för att bevisa sin duglighet så ska man fostra barnet och ta hand om hemmet och allt vad det innebär. I jultider ska vi dessutom hinna med att julstäda. Min pappa brukar ju säga till mig varje jul att jag har missuppfattat de där med julstök. De är inte att man ska plocka fram saker utan tvärtom. Hahahaha vad han är rolig då.

Man ska hänga upp nya julgardiner(som oftast behöver strykas) Ta fram alla jul saker tomtar osv. Dom har man såklart längst in i förrådet. Några dagar före jul ska man ut och hitta en fin kungsgran och sen klä den vackert med stjärnan i topp. Julgransfoten är ju inte de lättaste heller att få ihop. Sist fick jag limma den med Karlssons klister. Sick!!

Höll ju på att glömma de viktigaste julklapparna,,,,, säger varje år att jag ska vara ute i god tid men av någon anledning blir de typ lillejulafton.Visserligen är detta mitt eget fel men ändå. Sen när man väl hittat vad man ska ha till alla ska de stå något bra rim på också. Mmmmm listan kan göras lång.

All denna stress kom jag att tänka på när jag gick in på ikea helt ovetande om att jag nästan skulle gå ut därifrån med magkatarr.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar