måndag 17 november 2008

Helgen



Helgen har varit relativ lugn. Som vanligt har ju inte solen synts till utan bara regn och rusk.
Lördagen , bakade vi kanelbullar. Blev riktigt fina och goda. De hände ju tyvärr en liten olycka. Jag hade nyss tagit ut alla bullarna och lagt dom för att svalna. I samma veva höll jag på att tömma diskmaskinen. Plötsligt slant jag med ett glas och fyra andra glas trilla ner från hyllan. De blev kanelbullar med glas splitter på. Men lite skit rensar magen och kan Pippi kan väl vi :)
Dagen efter var vi och hälsade på MajGret på Segevång efter mycket om och men. Jag känner mig inte bra idag. Skallen värker och magen gör ont. Usch,, hoppas de går över fort.Men jag tänkte har man lovat så har man. Vi åkte dit och givetvis hade vi kanelbullar med oss.
Läget var helt oförändrat där. Skrämmande att man en dag ska bli så gammal(förhoppningsvis) och ensam. Hon uppskattar att man kommer och hälsar på alltid är de något. Känns bra i själen.

1 kommentar:

  1. Heehehehe mata dom äldre med glassplittrade kanelbullar :-)

    SvaraRadera